ررسی و ارزیابی کارنامه های داوطلبان سال گذشته رشته پرستاری
نوشته شده توسط : کنکور نویس

درصد و رتبه قبولی پرستاری سراسری 1401 »    رشته پرستاری از زیرمجموعه های کنکور تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسری است . طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرش در رشته پرستاری در دانشگاه های دولتی روزانه ، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان صورت می گیرد . دانشگاه های سراسری معروف که در دوره روزانه در رشته پرستاری پذیرش دانشجو دارند شامل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی , علوم پزشکی تهران , علوم پزشکی ایران , علوم پزشکی اصفهان , علوم پزشکی تبریز , علوم پزشکی شیراز , علوم پزشکی البرز - کرج , علوم پزشکی اردبیل و ... می باشند .درصد و رتبه قبولی پرستاری سراسری 1401

درصد و رتبه قبولی پرستاری سراسری 1401 »   به کلیه داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در انتخاب رشته تجربی هستند توصیه می شود که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را مطالعه نمایند تا لیست رشته ها و دانشگاه هایی که در انتخاب رشته 99 دانشگاه های سراسری پذیرش دارند را مشاهده کنند .

درصد و رتبه قبولی پرستاری سراسری 1401 »     و همچنین آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد را به شما خواهیم گفت.امروزه بخاطر وجود بهیار و کمک بهیار ها دیگه پرستارا درگیر تمام کارهای بیمار مثل نظافت ، دستشویی تعویض لباس و …. نیستن ، امروزه پرستار وظایفی مشخص داره و اون اجرای دستورات پزشکی شامل ، تعیین تغذیه بیماران ، تزریقات ، انجام به موقع دستورات دارویی و آماده سازی قبل و بعد عمل و …

درصد و رتبه قبولی پرستاری سراسری 1401 »    شاید بشه گفت یک پرستار نقش مکمل پزشک رو داره ، پس از یک طرف با بهتر شدن وضعیت شغل پرستاری مواجه هستیم و از طرفی دیگر میزان درخواست این شغل و بهتر شدن بازار کاری و قرار دادهایی با اعتبار و مبلغ بالا باعث شده این شغل جایگاه ویژه ای در بین مردم داشته باشه.

این جایگاه ویژه حتی خودشو در بین کنکوری ها هم بخوبی مشخص کرده چرا که بیشتر کنکوری ها بعد رشته های پزشکی آرزوی قبولی از پرستاری رو در سر دارن.

خب ولی همه چی به اینجا ختم نمیشه چرا که برای رسیدن به این رشته خوب اونم تو دانشگاه خوب نیازه که شما به درصد های خوبی هم دست پیدا کنید.

رشته پرستاری در مقایسه با سایر رشته های پیراپزشکی مثل مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و … ظرفیت پذیرش بیشتری در دانشگاه آزاد دارد و دلیل این موضوع بیشتر بودن تعداد متقاضیان نیز هست. با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش رشته پرستاری زیاد است در نتیجه تعدادی بیشتری از داوطلبان احتمال قبولی دارند و رتبه های بالاتر نیز امکان قبولی و ورود به این رشته محل را دارند.

مرتبط بخوانید : اخرین رتبه قبولی پرستاری منطقه 2

در جدول زیر تعدادی از آخرین رتبه قبولی های پذیرفته شدگان سال گذشته را جمع آوری کرده ایم و همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ، پذیرش در دانشگاه آزاد بر اساس رتبه کشوری است.

در مجموع رشته پرستاری را می توان به عنوان یکی از حیطه های ارائه دهنده خدمات مرتبط با سلامت افراد جامعه به شمار آورد. در حقیقت، دانش آموختگان این رشته دانشگاهی قادر به ارائه کلیه خدمات مشاوره ای، حمایتی، پیشگیری از انواع بیماری ها، آموزشی، مدیریتی، مراقبت های توانبخشی و درمانی و خدمات بهداشتی به مردم جامعه هستند.

در مورد تاریخچه این علم در ایران باید بگوییم که در سال 1893 میلادی برای نخستین بار در بیمارستانی در تهران به نام “پوز بتوین آمریکائیان”، آموزش و تربیت پرستاران آغاز شد تا اینکه در سال های بعد یعنی در سال 1936 پرستاری در قالب یک رشته دانشگاهی در ایران مطرح و به لیست رشته های دانشگاه هایی همچون تبریز، تهران و ارومیه اضافه گردید.

در حال حاضر این رشته در تعداد زیادی از مؤسسات آموزش عالی ایران تدریس می گردد. باید بدانید که کلیه علاقه مندان به داشتن تحصیلات بالاتر در رشته پرستاری امکان طی مدارج عالی را تا مقطع دکترای این رشته دارند. حتی برای تحصیل در مقطع پزشکی هم میتوانید از طریق پزشکی بدون کنکور وارد دانشگاه شوید و تحصیل کنید.

تحلیل آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری

خوشبختانه رشته پرستاری از بازار کار خوبی در ایران برخوردار بوده و امکان جذب فارغ التحصیلان این رشته به مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها بالاست. علاوه بر مراکز ذکر شده، پرستاران می توانند در دانشگاه ها، مؤسسات ارائه دهنده خدمات مربوط به پرستاری، مراکز آموزشی و تحقیقاتی استخدام شوند. البته در اینجا تنها به ذکر مواردی از زمینه کاری پرستاران اشاره شد. دامنه فعالیت یک پرستار بسیار گسترده تر از آن چیزی است که بتوان تصورش را کرد. از همین روست که شاهد ایجاد گرایش های مختلفی از این رشته همانند پرستاری فضا، پرستاری سلامت، پرستاری پرواز و پرستاری نظامی در دانشگاه ها هستیم.

 

http://iwl.ir/dal/%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-55052.aspx

برای آگاهی از موقعیت های شغلی، بازار کار و امکان تحصیل خارج از کشور رشته پرستاری ، می توانید با مشاوران  تماس بگیرید.

بررسی و ارزیابی کارنامه های داوطلبان سال گذشته رشته پرستاری دانشگاه آزاد

ارزیابی کارنامه های داوطلبان سال های قبل به منظور داشتن انتخاب رشته ای بی عیب و نقص اهمیت بالایی دارد. از این رو، در این بخش از نوشته به بررسی کارنامه پرستاری دانشگاه آزاد برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

کارنامه و رتبه قبولی رشته پرستاری دانشگاه آزاد در سال های گذشته

نام دانشگاه حداقل رتبه کشوری
دورود 187830
ایرانشهر 140238
شهر بابک 120159
زرند 118087
خلخال 109927
مسجدسلیمان 109926
بهبهان 103668
گچساران 103529
کلیبر 101546
زاهدان 97121
قاینات 92731

آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 

دانشگاه محل قبولی

شهر داوطلب رتبه کشوری

سهمیه داوطلب

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

تهران 36864

عادی

دانشگاه آزاد واحد کرج

قم 37638

عادی

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

تبریز 40572

ایثارگران

دانشگاه آزاد واحد تبریز

تبریز 40429

عادی

دانشگاه آزاد واحد مشهد

خراسان جنوبی 43833

عادی

دانشگاه آزاد واحد تاکستان

تهران 47264

عادی

دانشگاه آزاد واحد بابل

کرمان 48457

عادی

دانشگاه آزاد واحد ساری

خراسان رضوی 58716

ایثارگران

دانشگاه آزاد واحد کاشان

بوشهر 60733

عادی

دانشگاه آزاد واحد یزد

گیلان 64748

عادی

دانشگاه آزاد واحد آباده

سیستان و بلوچستان 6486

عادی





:: برچسب‌ها: پرستاری ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: